DOLAR 38,1588 0.3%
EURO 43,6101 1.61%
ALTIN 3.957,732,27
BITCOIN %
İstanbul

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Diyar Web Tasarım Banner
2024 için Telekomünikasyon Sektörüne Yönelik 4 Trend
147 okunma

2024 için Telekomünikasyon Sektörüne Yönelik 4 Trend

ABONE OL
14 Şubat 2024 00:12
2024 için Telekomünikasyon Sektörüne Yönelik 4 Trend
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Telekomünikasyon sektörü için son 12 ay oldukça ilginç geçti. Üretken yapay zekanın (AI) yükselişi ve devam eden makroekonomik istikrarsızlık gibi etkenler nedeniyle telekomünikasyon şirketleri iş modellerini sıkı bir şekilde gözden geçirmek ve stratejilerini değiştirmek zorunda kaldılar. 

 

Geleneksel olarak en önemli öncelik gelir artışıydı, ancak finansmana erişimin daha pahalı olması nedeniyle artık verimliliği en üst düzeye çıkarmaya odaklanıldığını görüyoruz. Omdia’nın yaptığı bir araştırma, her 10 telekomünikasyon şirketinden yalnızca birinin son on yılda operasyonel harcamalarını (opex) gelirlerine oranla azalttığını gösteriyor. Dünya çapında dijital dönüşüm harcamalarının 2027 yılında yaklaşık 3,9 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor ve telekomünikasyon sektöründe sermaye harcamalarının (capex) nasıl kullanılacağı konusunda derin eğriler olacak. 

 

Günümüzün ağlarını kurmak ve çalıştırmak giderek daha pahalı hale geliyor, bu da telekomünikasyon şirketlerinin harcamalarını kullanımla nasıl uyumlu hale getirecekleri konusunda değişikliklere neden olacak. AWS Küresel Telekomünikasyon İş Birimi Genel Müdürü Chivas Nambiar, 2024 için telekomünikasyon sektörüne yönelik 4 trendi açıkladı. 

 

Üretken yapay zekanın sonraki aşamalarını benimsemek

 

Son zamanlarda üretken yapay zeka kadar ses getiren başka bir teknolojiyle karşılaşmadık. Altman Solon tarafından yapılan bir anket,  telekomünikasyon şirketlerinin yapay zeka harcamalarının mevcut miktarın altı katına kadar artabileceğini ve üretken yapay zeka kullanan iletişim hizmeti sağlayıcılarının (CSP) önümüzdeki yıl içinde ortalama yüzde 34’e, önümüzdeki iki yıl içinde ise yüzde 48’e ulaşmasının beklendiğini gösteriyor. 

 

Telekomünikasyon şirketleri, mevcut sistemleri güçlendiren çağrı özetlemeleri veya sohbet robotları gibi çözümlerin hızlı bir şekilde uygulanmasına ve benimsenmesine olanak tanıyan üretken yapay zeka kullanımının ilk aşamasında bulunuyor. CSP’lerin yüze 92’sinin sohbet robotlarını kullanma olasılığının yüksek olduğu ve yüzde 63’ünün halihazırda üretimde bir sohbet robotları olduğunu belirttikleri göz önüne alınırsa, müşteriye yönelik sohbet robotları, telekomünikasyon sektöründe üretken yapay zekanın en yaygın olarak benimsenen kullanım örneği olarak karşımıza çıkıyor. 

 

2024 yılında, telekomünikasyon şirketlerinin üretken yapay zeka destekli araç ve deneyimlerini olgunlaştıracağı ve ölçeklendireceği bir sonraki benimseme aşamasını göreceğiz. Telekomünikasyon şirketleri, yeni değer fırsatları yaratmak amacıyla kişiselleştirilmiş ürün teklifleri ve pazarlama gibi alanlarda kullanılan üretken yapay zekayı müşteri deneyiminin bir parçası haline getirmeye odaklanacak. One New Zealand, çağrı merkezi temsilcilerinin müşterilerin neden aradığını ve çağrı çözümünü proaktif olarak nasıl destekleyeceklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olan, böylece müşteri güveninde yüzde 10’luk bir artış sağlayan üretken bir yapay zeka çözümü sundu. Amdocs’un sekiz uzman müşteri ve kullanıcı deneyimi şirketini tek bir marka altında birleştirmek için Stellar Elements’i piyasaya sürmesiyle yaptığı ilk çalışmalar, bu kullanım örneklerinden bazılarının iş değerini artırmak için kurumsal kullanıma hazır üretken yapay zeka araçlarının üzerine ne kadar hızlı inşa edilebileceğini gösterdi. Cox Communications da inovasyonu teşvik etmek ve müşteri hizmetlerini geliştirmek için üretken yapay zekadan faydalanıyor ve bu sayede manuel belge aramaları için harcanan süreyi 2-3 saatten sadece saniyelere indiriyor. 

 

Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) kullanımını artırmak

 

Birçok büyük telekomünikasyon şirketi geleneksel olarak hizmet geliştirmek için çeşitli teknolojilerin parçalarını bir araya getiren kurucular olmuştur. Telekomünikasyon şirketleri, eski teknolojilerin borcu gibi sorunları çözmek için SaaS çözümlerinden yararlanıyor ve bu da genel müşteri deneyiminin iyileşmesini sağlıyor. T-Mobile gibi operatörler, karmaşık sistem geçişi işlerini yürütürken bir yandan dijital öncelikli vizyonlarının bir parçası olarak müşteri deneyimlerini hızla dönüştürmek için Salesforce, Adobe ve Amdocs gibi şirketlerin SaaS çözümlerinden faydalanıyor.

 

2024 yılında telekomünikasyon şirketleri, yeni ürünlerin piyasaya sürülme süresini iyileştirmenin yanı sıra daha iyi finansal performans ve iş çevikliği elde etmek için SaaS kullanmaya odaklanmaya devam edecek. 

 

API’ler aracılığıyla yeni ağ özelliklerinin kilidini açmak

 

Telekomünikasyon şirketleri, 5G ağlarındaki bilgilerin kilidini açarak Uygulama Programlama Arayüzleri (API’ler) aracılığıyla ağ yeteneklerini ortaya çıkarmaya odaklanacak, böylece hizmet kalitesi ve bant genişliği gibi alanları yönetmek için ağ programlanabilirliği üzerinde daha fazla kontrol sağlayacak. 

 

Sektör, operatörler genelinde API’leri standartlaştırdığından, telekomünikasyon şirketlerinin kendi API ağlarını mı barındıracaklarını yoksa bulut sağlayıcılarıyla mı çalışacaklarını değerlendirmeleri gerekecek. Bu değerlendirmede, bilgi işlem gücü, depolama, veritabanları ve geliştiricilere destek için gelişmiş bir deneyim sunmak için gereken makine öğrenimi yetenekleri gibi bir ağ API’si için gerekli olan bileşenleri göz önünde bulundurmak da önem taşıyor. 

 

Çekirdek ağ özelliklerini dönüştürmek için bulutu kullanarak operatör değerini artırmak 

 

Birçok telekomünikasyon şirketi, operasyonel harcamalar/gelir oranlarını yüzde 10’dan fazla azaltabilen daha uygun maliyetli ağlar oluşturmak için bulutu kullanıyor. 

 

Bulut RAN’a (Radyo Erişim Ağı) odaklanma 2024 yılında da devam edecek ve telekomünikasyon şirketleri bu teknolojinin daha yüksek verimlilik, maliyet azaltma ve daha düşük güç tüketimi gibi tüm avantajlarından yararlanacak. Örneğin, NTT DOCOMO ve NEC Corp gibi CSP’ler, bulut RAN kullanarak   güç tüketimini yüzde 70’in üzerinde azaltabileceklerini gösterdi.

 

Bulut, maliyet optimizasyonunun yanı sıra, CSP’ler için ürün hatlarını ve yeteneklerini yeniden tasarlamak gibi yeni gelir fırsatları da sunuyor. Ayrıca, Deutsche Telekom’un bağlantı hizmetlerini üçüncü taraf bağlantı, bilgisayar ve depolama kaynaklarıyla birleştirmesi örneğinde olduğu gibi, küresel olarak dağıtılmış bir kurumsal ağ oluşturma fırsatı da bulunuyor. TELUS, 2023 yılında birden fazla akıllı ev uygulamasına olan ihtiyacı azaltan ve yeni cihazlar için kurulum sürecini basitleştiren bir akıllı ev çözümü piyasaya sürdü. 

 

Özetlemek gerekirse, telekomünikasyon şirketlerinin değerlendirme yapması ve doğru bulut sağlayıcısını seçmesi önem taşıyor çünkü iş ortağı seçimleri, kurumsal kullanıma hazır ve güvenli üretken yapay zeka yeteneklerini, bulut tabanlı SaaS sağlayıcılarının genişliğini, API’leri için mevcut olan geliştirici topluluklarını ve yeni nesil teknolojilerin de uygulanabilmesi için yeteneklerin geliştirilebilmesi konusunda sektörün derinliğini belirleyecek. Telekomünikasyon şirketlerinin bir adım önde olmak için çevik kalmaları ve bu yeni trendlerin ve teknolojilerin iş hedeflerini nasıl hızlandırabileceğini ve onları 2024’ün de ilerisinde uzun vadeli başarıya nasıl ulaştırabileceğini değerlendirmeleri gerekiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı


En az 10 karakter gerekli





HIZLI YORUM YAP
Avcılar Escort İstanbul Escort Anadolu Yakası Escort Ataşehir Escort Taksim Escort Mecidiyeköy Escort Esenyurt Escort Ataşehir Escort İzmit Escort Esenyurt Escort Florya Escort Gaziantep Escort Gaziantep Escort Taksim Escort deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler şişli Escort Avrupa Yakası Escort bakırköy escort esenyurt escort beylikdüzü escort avcılar escort beylikdüzü escort esenyurt escort şirinevler escort bakırköy escort şişli escort taksim escort порно видео betpuan betpuan betpuan alanya escort casino siteleri slot siteleri Mariobet Mariobet Giriş Norabahis Sahabet Ligobet Setrabet Betkolik ganobet Antalya Escort

SKYPE: live:d434eb2001a206b2